nu är det vinter

min dag har bestått av:
- snöbollskastning
- mulning
- snö innanför tröjan
- många fall
- mycket skratt
- pulkaåkning

hmmm... jag tror det var det mesta?
som ni ser har snön tagit över nästan hela min dag. i skolan kastades det snöbollar, när vi väntade på bussen blev jag mulad ungefär tusen gånger, efter skolan följde frida med mig hem och tjatade på mig att vi skulle åka pulka så ja... mina uggs är dyngsura och jag ahr sjukt ont i benen efter att ha halkat runt som en galning, men det var det värt! vi skrattade så vi fick ont i magen!
många fall, ja faktiskt. mina uggs är inte bara dyngsura, dom är jättehala också, så jag halkar varannan meter ungefär! dom har bland annat gett mig en väldigt ond höft, aj!
förresten, när vi åkte hem så stannade bussen någon kilometer utanför laxne, för att en lastbil hade åkt i diket och vi kom inte förbi. först skulle vi sitta kvar och göra fula miner med hampus, men glad som jag är tvingar jag  alla som ska till laxne att börja gå. alla bilar tyckte nog att det såg roligt ut. några ungdomar som går mitt ute i skogen i världens snöväder, yes, det är normalt!
jag, frida och hampus liftade sista biten, och dom andra fick gå, haha!
pappa och storesyster säger att det är farligt att lifta, men jag lever och mår bra!
dagen var i alla fall jävla bra!

/lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0