STÄDA

hur kul kan det vara?
jo min mamma verkar tycka att det
är hur kul som helst.
nej, men det kanske behövs ibland.
jaja, mamma tycker i alla fall att vi ska
städa hela övervåningen idag. -.-
inklusive mitt rum som i och för sig behöver
städas men som är så jobbigt att städa så att man aldrig orkar.
i mitt rum har jag garderoben på golvet.
nej inte riktigt men det ligger MASSA kläder på golvet jämt,
bara för att man inte orkar plocka upp dom.
och inte orkar gå först en trappa,
och sen EN TILL trappa med en massa kläder i famnen
för att lägga kläderna där dom ska vara.
i tvättstugan.
men idag ska det i alla fall bli gjort.
och jag kanske till och med orkar ta tag i min riktiga garderob om
mamma har tur. jag tror nämligen att hon tycker att jag ska städa den också.
men jag måste göra klart det där jobbiga övningsprovet i matte också,
usch. matteprov på fredag. usch en gång till.
jaja, nu ska jag sluta klaga och slänga
i mig lite frukost innan mamma tycker att vi ska börja städa.

/ lisa

Kommentarer
Postat av: mamma

Även om det tog emot att städa så blev ju resultatet kanon! Kram Mamma

2009-05-10 @ 15:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0