9. min tro

egentligen vet jag inte vad jag tror på, men jag vill gärna tro att det finns något som bestämmer över oss, att någonting händer efter döden och att saker sker av en anledning. när någonting känns jobbigt eller går dåligt så är det ganska skönt att tänka att det kanske fanns en mening med att det hände, hur jobbigt det än kändes. jag tror inte, och har aldrig trott, att det finns en gud, alltså en gubbe som sitter i himlen och bestämmer, men jag kan ibland tro att det finns någonting annat. något som inte människan vet vad det är, och som vi aldrig kommer att få upptäcka. egentligen tror jag inte att någonting händer oss efter döden, men jag hoppas verkligen att det finns någonting mer än att bara ligga i en kista och ruttna. jag hoppas att jag åtminstone kan se de nära och kära som finns kvar i livet och se till att de mår bra, även om jag inte kommer till himlen. för det tror jag inte, att man kommer till himlen. det känns som någonting påhittat.
någonting jag verkligen tror på är spöken. inte vita spöken som man ser i filmer, men jag tror att de man känt som har gått bort finns kvar och att de kan se oss och ibland försöka kontakta oss. och om det är så så måste det ju finnas någonting efter döden, eller? jag hoppas verkligen det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0