inspiration.

"Jag heter Sandra Forsman, mer känd som Kan Dee. Jag föddes 24 år sedan i Västerås. Redan på knubbiga bebisben hade jag ett stadigt grepp om pennan. Min kreativa sida upptäcktes tidigt men det var inte förrän i tonåren som jag själv tog tecknadet till en mer seriösare nivå. Då tecknade jag blyertsporträtt av kändisar och hade min första utställning som 13 åring. När jag blev äldre tröttnade jag på teckna porträtt och kände personligen att det inte var särskilt originellt. Jag kände att jag ville utvecklas och hitta en helt "egen" stil som kanske kunde känneteckna mig i framtiden. Så sakta men säkert började jag bilda en helt ny stil. Jag började teckna påhittade människoliknande figurer, med gigantiska huvuden, ögon och läppar och minimaliska näsor, hakor och kroppar."

läs hela inlägget HÄR.

 

det här är början på ett inlägg från bloggen KAN DEE DRAWINGS, som räknas som sveriges största konstblogg och ägs av Sandra Forsman. när jag läste det här inlägget blev jag så sjukt inspirerad. hon har hunnit med så mycket på så kort tid och hon har lyckats så jäkla bra med allt. dessutom är hon en så sjukt duktig tecknare och konstnär. jag som själv tecknar en del, är nybörjare och inte riktigt vet vart jag vill komma med det än tycker att hon är så jäkla ball. jag skulle verkligen inte tacka nej till att trycka min egen "konst" (vet inte om man kan kalla det jag gör för konst än..? haha) på kläder och starta min egen webshop. jag blir också grymt sugen på att verkligen försöka utvecklas och hitta min egen stil. äsch, för mycket snack. tycker hon är skitgrym helt enkelt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0