2010

jag vet att jag är lite seg, men fick lust att sammanfatta 2010 så... ja.

januari
nyår firades i stjärnhov med frida och daniella.


jag somnade och fick hårspray i örat...


11 till 18 januari drog vi iväg till spanien




sista januari tyckte pappa att det var dags att skotta altanen så att den inte skulle rasa, så hela familjen var ute och skottade och grillade korv.



det var dåligt med bilder från februari, mars och april så jag antar att ingenting speciellt hände då.

mars
påskafton



april

firade valborg tillsammans med victor och sandra. jag och sandra ville tänka på något annat än skräckfilmen vi hade tittat på så vi tog fula kort..


maj
spelade in en ful, misslyckad parodi på snövit i skolan med sandra, lollo, julia, emil och jani.
hahaha, den var verkligen hemsk...


samma dag sprang nina runt med min kamera i skolan...

och jag fick ett tydligt bevis på att vissa av mina klasskompisar inte är riktigt friska... haha


det började bli varmt ute och vi satt ute på rasterna med folk från klassen.


juni
jag och frida fick med oss victor ut på en promenad till andra sidan sjön.


gick till mariefred med frida, en och en halv mil gick vi på tre timmar. bra eller dåligt? det vet jag inte, haha.




midsommar firade jag och victor hemma hos mig med nästan hela mammas släkt.



sandra var här och vi bestämde oss för att vara uppe hela natten. om vi lyckades eller inte minns jag inte, men vi var i alla fall ute vid fyra på morgonen och tog fula kort och spelade in en jätteful film, haha.




juli





elin och josefin kom till laxne och vi rodde ut till fågelön och badade.




jag och frida åkte till nykvarn och jag var sjuuuuuukt brun.





augusti
huset behövde målas om så alla hjälpte till.

victor och rasmus målade....

och jag och frida solade.. haha.


femte augusti åkte jag, mamma, frida, hannah och melina till mormors landställe.




hahahaha... victor kommer döda mig för det här, men jag är tvungen.
det som hände var att victor sprang ner för en backe, och jag sprang efter. precis när jag kom fram till victor så vänder han sig om och råkar slå armbågen i mitt öga. haha, det gjorde så jäkla ont och jag trodde jag skulle svimma. blödde lite gjorde det också. vi kom hem och mamma la en fryst lax på mitt öga... som tinade... hahaha.

såhär såg det ut några dagar efter... haha det ser värre ut än vad det var. victor skämms fortfarande över det här och jag hoppas att han inte blir allt för sur nu...
förlåt victor! jag var tvungen! ♥♥♥


körde en heldag på skansen med frida, daniella, malin och isabelle för att lyssna på allsång.
dagen var lyckad men allsången var sämre....



firade min och fridas födelsedag och victor, som hade sagt att han skulle vara borta och spela hockey kom till laxne och överraskade mig. hela min familj visste om det, förutom jag, haha. en bra överraskning var det i alla fall!




skolan började och jag och sandra hade vattenkrig på hemkunskapen.... haha. vi försökte ta en bild och få med att vi hade blöta kläder, lyckades inte så bra... haha.


september

josse och elin i laxne igeeen



oktober



promenader med frida och zeera



november
snön kom och jag åkte pulka med frida, victor och melina.



praoade på en frisörsalong i gnesta och fick klart för mig att frisör inte var någonting för mig.

tillbringade mina två timmars långa luncher på biblioteket i gnesta...


åkte på taxinge julmarknad med mamma och frida.



firade första advent med familjen och yoel var hemma.


december
tillbringade en del raster med dom här personerna.


15 december drog klassen till nyköping och fikade med landshövdingen, haha. vi blev bästa klassen i sörmland på nutidsorienteringen och därför bjöd han dit oss på tårta och läsk.



fjärde advent


firade jul med familjen




bowlade med pontus, rebecca, frida och rasmus.



och sen avslutades året med nyår hemma hos victor. god mat, bondespelet och hockey stod på schemat och det blev alldeles perfekt. tyvärr har jag inga bilder därifrån.

2010 var ett roligt år. ett bra år. jag har umgåtts med människor som jag tycker om och det är nog vad som gjort mitt år bra. jag älskar er för att ni får mig att må bra. tack för ett bra år!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Tack själv min lilla superbloggare.

2011-01-06 @ 20:49:47
Postat av: Mamma

Älskar dig<3<3

2011-01-06 @ 21:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0