Man tager vad man haver

Någonting jag verkligen vill kunna är att sy, och därför har jag helt enkelt bestämt mig för att jag ska lära mig det! Sydde ett kuddfodral för ett tag sen i ett jättefult gammalt tyg som vi hade hemma bara för att se om det gick, och det gjorde det ju, så igår fick jag en idé om ett nytt kuddfodral, behövde bara ett vitt tyg och en liten bit av nåt mönstrat tyg. Lakan är ju vita tänkte jag och tog ett gammalt underlakan, sen letade jag i mammas gömma med gardiner och dukar och hittade det blommiga tyget som egentligen var en långsmal duk och tadaaa, ett kuddfodral! Man får dock inte titta så noga på sömmar och sånt där men långt ifrån ser det ju okej ut, hehe! Vet inte ens om jag kommet att använda det här fodralet men det var kul att göra! Nu ska jag beställa tyg så jag slipper vara så påhittig när jag vill sy något...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0