never say never

vad är det här? för första gången i mitt liv så är jag riktigt, riktigt skoltrött. ni vet sådär så att man inte ens orkar ta sig upp ur sängen på morgonen, inte för att man är trött, utan för att man vet att man har en hel skoldag framför sig. jag blir irriterad på allting som har med skolan att göra, lärare, uppgifter, människorna som är i skolan... allt. jag har alltid tyckt om skolan och det har alltid gått bra för mig, vilket det fortfarande gör, men just nu kan jag verkligen inte säga att jag tycker om skolan. inte ens lite. och värst av allt är att när man genomlidit den där hemska dagen i skolan så är det inte slut sen, utan nej då ska man hem och plugga! det är helt stört hur mycket tid man ägnar åt skolan. först är man i skolan hela dagen, från åtta till tre, sen kommer man hem och då fortsätter man att plugga. och även om man inte pluggar, så släpper man nästan inte tanken på hur mycket läxor och uppgifter man har att göra på hela kvällen. det är stört...
vem fan sa att åttan var jobbigare än nian? den människan borde strypas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0