vi kunde, vi ville, vi vågade

men det gick inte hela vägen...
för dom som inte läste inlägget nedanför så pratar jag om långsjökampen.
första deltävlingen vann vi, andra deltävlingen kom vi tvåa, tredje vann vi, fjärde kom vi trea tror jag,
och den sista tror jag vi kom tvåa?
det blev lika mellan 7b och 7c och det blev en utslagstävling.
basket...
vi hade en basketspelare i våran klass...
dom hade FEM!
men det kunde vi inte göra så mycket åt. och vi var så nära på att vinna och vi trodde att vi hade vunnit,
och när vi blev först med att få i alla fem bollarna i korgen hoppade hela 7c ner på golvet och skrek som galningar
pch då kommer kerstin och typ grinar och skriker att :
- vänta! det finns en protest mot vinsten!
och då hade tydligen victor fuskat.. jag orkar inte förklara hur, men det hade han i alla fall. men grejen är att 7b gjorde likadant, men då slet kerstin tag i personen och han fick bara springa en extra gång, men när victor gjorde så stod liselott bredvid och sa:
- hallå, kom tillbaka, så får du inte göra!
och konstigt att victor inte hörde det liksom, han hade ju fullt upp med att springa.
liselott hade ju kunnat göra som kerstin, då hade vi vunnit. så himla dålig stil. usch!

vi vann inte gulddunken i år, men nästa år tar vi hem den!
den tillhör sal 116, klass 7c!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0