.

nääääääääe, fyy...
nu har jag gått runt i flera dagar och nästan längtat efter skolan, och nej, det kan jag bara inte göra!
jag vet hur sjuuukt trött jag var på skolan och prov och läxor och lärare och allt som hade med skolan att göra innan sommarlovet. jag vet inte hur många lektioner som jag och sandra satt och klagade över hur långt det var till sommarlovet och hur jobbigt det var med alla inlämningar och prov och jag vet inte allt som skulle hinnas med innan skolavslutningen. och jag vet hur jäkla bra det kändes när man satt på bussen hem efter skolavslutningen, eller ja, hela dagen egentligen. nej, jag kan bara inte längta efter skolan, för jag vet att så fort det dragit igång på riktigt med läxor, prov och inlämningar, då kommer jag att hata mig själv för att jag ens tillät mig att tänka tanken att längta till skolan.
men okej, nian... sista året i grundskolan, sista året att jobba upp betygen inför gymnasiet, sista året med klassen.. nej fy, när man tänker såhär så tror jag inte att jag längtar längre.. jag som har varit stressad med betygen i åttan, det lär ju inte bli lättare i nian.
författarporträtt, nationella proven..
nej, jag längtar inte..

Kommentarer
Postat av: F R I D A-what it's like to be me

Men alla säger att 8:an är jobbigare än 9:an.. Och jag hoppas det stämmer också.. :o

2010-08-08 @ 13:22:56
URL: http://fridamarklind.blogg.se/
Postat av: F R I D A-what it's like to be me

- yes...<3

2010-08-08 @ 21:06:48
URL: http://fridamarklind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0