11. mina syskon

det här kan bli ett långt inlägg, för som de flesta vet så har jag en hel drös med syskon, fem stycken närmare bestämt.

vi kan börja med den äldsta:
Yoel
Yoel är 28 år, alltså 13 år äldre än mig. Egentligen är Yoel min halvbror eftersom vi inte har samma mamma, men jag har aldrig sett honom som något annat än min bror. han har alltid ställt upp för mig och alla mina syskon, alltid. om någonting händer så vet jag att jag kan ringa honom och det är så jäkla skönt. jag kanske inte gör det speciellt ofta, även om någonting händer, men ville jag ringa skulle jag aldrig tvivla, för han har varit väldigt tydlig med att visa och berätta att han alltid står bakom mig. yoel har alltid varit lite av en förebild för mig. han är min storebror och en bättre människa får man nog leta efter.


Hannah Lindquist
Hannah är 21 år och har en dotter på snart två år, melina. nu ska jag inte skriva om hannah som mamma, utan som syster, men jag vill bara säga att trots att hon kan uppfattas som en ung mamma så finns det nog ingen som kämpar så mycket för sin dotter. hannah skulle göra allt för melina och det är jag säker på, hon är en grym mamma vad folk än säger.
hannah har haft sina motgångar, men trots det så har hon klarat av alla problem som kommit i hennes väg. jag beundrar henne för allt hon klarat av, och även om hon kan reta upp mig till tusen så älskar jag henne för allt hon gör. hon är inte bara en grym mamma, utan också en jäkligt bra syster.


Pontus Lindquist
Pontus är 20 år och min näst äldsta bror. han är nog den smartaste i våran familj, men jag tror också att han är den konstigaste. han låtsasgarvar, hittar på egna låtar som han sjunger stenseriöst, och han har sagt till idol-ola att han sjunger bättre än honom. men alla dom där konstigheterna spelar ingen roll, det gör honom bara ännu bättre. just nu är pontus och hans flickvän rebecca på väg in på ett plan till kina och sen kommer dom inte hem förrän i början av sommaren. det känns som att det är jättelänge och jag kommer verkligen att sakna min bror, men jag hoppas att de får en toppen resa.


Frida Lindquist
frida är 18 år och den av mina syskon som jag umgås mest med. med frida kan jag prata om precis allt och hon är faktiskt inte bara min syster, utan också en av mina bästa vänner. vi kan bråka hur mycket som helst om småsaker som att jag har tagit hennes tröja eller att hon har mina byxor. men dom där bråken spelar ingen roll för efter en halvtimma så kan vi skratta åt alla konstiga kommentarer vi sagt. vi är jäkligt lika till sättet, vi skrattar åt samma saker och vi blir arga på samma saker. hur ledsen och arg hon än kan göra mig när vi bråkar så är jag glad att jag har min jobbiga storasyster.


Rasmus Lindquist
rasmus är 17 år och en sån där storebror som kan vara riktigt irriterande. han är slarvig och han kan få både mig och frida att gå i taket bara genom att lägga en tröja på hallsoffan när det är nystädat. men sån är han, och det spelar ingen roll hur många gånger jag får skälla på honom för att han öppnat det nyaste brödet eller att han inte plockat undan efter sig, för egentligen är jag precis likadan och han är faktiskt en riktigt rolig sorebror. han är aldrig rädd för att prova nya saker och han är bra på det mesta. hur jobbig han än kan vara så är han min storebror och jag älskar honom.


mina syskon är personer som jag är otroligt rädd om och som jag älskar utav hela mitt hjärta. dom är bland det viktigaste jag har och jag är stolt över dom alla. för alla har sidor som är värda att beundra, på ett eller annat sätt. jag vet att mina syskon ställer upp för mig till 110 % och jag hoppas att dom vet att jag gör detsamma för dom.

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Väldigt bra och kärleksfullt skrivet!

2011-01-06 @ 20:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0