2. min första kärlek

på låg- och mellanstadiet ville man gärna tro att man var kär i alla dom killarna man frågade chans på. man skrev om dom i sin dagbok och man skröt om dom för sina kompisar. jag skulle kunna skriva om en kille som jag var ihop med i lekis, som var min första småbarnskärlek, men jag väljer hellre att skriva om det första seriösa förhållandet jag haft och den första jag blivit kär i på riktigt.
jag tror att de flesta vet vem den personen är och jag tror inte någon har missat att det är honom jag är tillsammans med just nu. jag skrev om honom igår, och han heter victor ekman. vi firar elva månader idag och det känns helt sjukt bra, men även sjukt konstigt. samtidigt som det känns som att vi har varit tillsammans i evigheter så känns det som att vi nyss blev tillsammans.

när vi började prata, i åttan, så hade vi gått i samma klass i över ett år, men vi hade egentligen aldrig pratat med varandra. om jag ska vara ärlig trodde jag faktiskt inte ens att han visste vad jag hette, men det visade sig att jag hade fel. jag tror att det var någon gång i september förra året som jag fick ett sms från ett okänt nummer där det stod: hej, vad gör du? /victor.
jag trodde först att det var någon som drev med mig. antingen att han och hans kompisar drev med mig eller att någon tagit hans telefon och att det var den personen som drev. vi smsade ett tag och jag frågade om det verkligen var victor, han svarade hela tiden att det var han och att han inte drev och det verkade faktiskt som att han var seriös, men jag var fortfarande osäker. jag visste att jossan hade hans riktiga nummer, eftersom dom känner varandra bra, så jag smsade jossan och frågade om det var hans nummer. hon svarade att det var det och senare kom det fram att det även var hon som gett honom mitt nummer.
vi fortsatte att smsa och efter ungefär en månads smsande började han fråga om jag ville ses någon dag efter skolan. jag var osäker och trodde att det skulle bli konstigt, men efter ett tag så bestämde jag mig i alla fall för att träffa honom.
vi skulle gå hem till honom efter skolan, och hela dagen gick jag omkring och var nervös. vi hade svenska sista lektionen och jag ville nog helst bara sitta kvar i det där klassrummet. när det var tjugo minuter kvar av lektionen var jag så nervös att jag inte kunde koncentrera mig. jag var jätterädd att han skulle ha glömt bort att vi skulle träffas och att han bara skulle gå iväg.
när jag efter lektionen hade tagit på mig jackan och var beredd på att få se att han redan hade gått så såg jag att hon faktiskt stod där och väntade. jag gick dit och han började gå. han gick framför mig hela vägen ut från skolan och jag tror faktiskt att han skämdes lite för att gå där med mig och ville inte att någon av hans kompisar skulle se att vi gick tillsammans.

när vi kom hem till victor så bestämde vi att vi skulle titta på film, så vi började leta efter något att titta på. när vi står där och letar efter en film så hör vi att hans mamma kommer hem från jobbet. av någon anledning frågar victor om hon vet någon film som vi kan kolla på. hans mamma svarar att hon tycker att dom kan kolla på polarexpressen och victor ropar tillbaka att han inte skulle kolla med henne.
då frågar hans mamma om han ska titta med en tjej och när victor svarar ja säger hon direkt att vi borde titta på grease. jag hade aldrig sett den så vi gick ner i källaren och tittade på den. jag minns att jag var så nervös att mina ben skakade och jag var jätterädd att jag skulle ramla i trappan.

efter den dagen fortsatte vi att träffas, men jag var väldigt osäker på vad jag ville. han vågade inte prata med mig i skolan, och jag tror att det var först när han började göra det som jag började känna att det kanske skulle kunna bli någonting. av någon anledning var jag helt otroligt seg och det hann bli december innan jag visste vad jag ville. den 28 december träffades vi och ja, det var den kvällen som jag kände att jag ville.

alltså, den 28 december 2009 blev vi tillsammans och nu har det snart gått ett år sen dess.
jag är jätteglad att vi blev tillsammans och jag mår verkligen bra tillsammans med victor.








Kommentarer
Postat av: vilhelmiina

och ni är så jävla söta!

2010-11-28 @ 14:01:37
URL: http://vilhelmiinawallden.blogg.se/
Postat av: josefin

åååååååååh vad söta ni verkar. Jag är jätteglad för din skull bästa vän <3

2010-11-28 @ 17:07:41
URL: http://elephantrap.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kommer fortfarande ihåg hur nervös du var den där dagen. hah <3



ni är så grymt fina tillsammans!

2010-11-28 @ 22:01:26
URL: http://fridamarklind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0