15. mina drömmar

jag har egentligen inga drömmar inför framtiden, för om jag ska vara helt ärlig, så är jag rädd för framtiden. jag är rädd för att bli vuxen. gymnasiet är så långt jag orkar försöka planera och tänka, om ens det.
däremot har jag drömmar inför den närmsta tiden. eller kanske mer mål, och löften till mig själv.
det mesta handlar om skolan, och mina betyg. jag har höga krav på mig själv när det gäller skolan och jag vill alltid prestera bra, därför är ett av mina största mål att höja mina betyg. jag har inte dåliga betyg nu, verkligen inte. jag är nöjd med mina betyg, men allt kan alltid bli bättre och det är precis vad mina betyg ska bli - bättre.
en annan sak som faktiskt är en dröm och inte ett mål, fast som också är inför den närmaste tiden, är att jag ska hitta rätt gymnasium. att jag ska hitta ett gymnasium där jag trivs, att jag lyckas välja rätt inriktning och att jag hamnar i en bra klass med bra människor.

när jag började skriva det här inlägget och skrev att jag inte har några drömmar inför framtiden tyckte jag att det lät skittråkigt. alla andra har en dröm som dom vill följa, och jag har ingenting. jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv och i mitt huvud lät det så tråkigt. men jag tänkte om, och egentligen... om jag inte har någonting som jag strävar efter så kan jag aldrig, aldrig, aldrig bli besviken för att jag inte uppnått det. jag har visserligen ingen aning om vart jag vill ta vägen efter gymnasiet eller ens nu, när jag ska börja gymnasiet, men jag är en sån människa som ändrar mig hela tiden. för några månader sen var jag helt säker på att jag skulle bli frisör och öppna en helt egen salong, och nu är frisörlinjen inte ens ett alternativ. jag är en person som ändrar mig, och därför har jag ingen dröm, och därför kan ingen någonsin säga att jag inte uppnått mitt mål. den enda person som kan säga vad jag klarat och inte klarat är jag. bara jag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Super! Stämmer att det är du själv som gör ditt liv till vad du vill. Love you<3

2011-01-06 @ 19:52:45
Postat av: Mamma

Super! Du väljer själv vilken väg du vill gå. Tro på dig själv. Love you<3

2011-01-06 @ 19:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0